You are currently viewing Program do zarządzania sprzedażą na Allegro

Program do zarządzania sprzedażą na Allegro

Wraz ze wzrostem sprzedaży na Allegro musimy coraz więcej czasu poświęcać na obsługę zamówień. Wykonywanie tego bezpośrednio na stronie portalu jest delikatnie mówiąc – toporne. Przydałaby się możliwość grupowania zamówień, szybkiego wyszukiwania czy też funkcja automatycznego uzupełniania treścią e-maili.

Wbrew temu co mogłoby się wydawać na rynku nie ma obecnie zbyt dużo programów do obsługi zamówień, czyli zarządzania sprzedażą na Allegro. Najczęściej znajdziemy je w postaci rozszerzeń do sklepów internetowych lub jako moduł w dużych systemach CRM.

Co zrobić jednak jeśli sprzedajemy tylko na Allegro. Nie mamy jeszcze tysięcy zamówień z różnych źródeł i nie chcemy wydawać majątku na co miesięczne opłaty za program, z którego będziemy korzystać tylko w niewielkim stopniu.

Znalazłem i przetestowałem kilka narzędzi do obsługi zamówień jak i samych aukcji. Ostatecznie korzystam z jednego z nich, co nie znaczy, że pozostałe były złe. Po prostu oferowały za mało, za dużo lub zwyczajnie nie odpowiadał mi ich interfejs i konieczność pracy w systemie Windows.

Generato Manager

Program jest niemal szyty na miarę moich potrzeb. Aplikacja dostępna jest przez przeglądarkę internetową, dzięki temu mogę z niej korzystać zarówno w Windowsie jak i w Ubuntu, a nawet przez smartfona, choć tam przydałoby się kilka usprawnień. Można pod program podpiąć kilka kont Allegro, a więc skończą się problemy z ciągłym przelogowywaniem się z jednego na drugie konto.

Generato Manager składa się z dwóch podstawowych części: obsługa aukcji oraz obsługa zamówień.

Obsługa aukcji

Obsługa aukcji to nie tylko wystawianie nowych aukcji, a przede wszystkim masowa edycja. Ile razy wcześniej zdarzyło mi się, że musiałem “ręcznie” poprawiać kilkadziesiąt aukcji, ponieważ znalazł się w nich błąd. Pół biedy jeśli to literówka, gorzej jeśli błąd znajduje się w istotnym dla sprzedaży parametrze, co może spowodować, że kupujący poczuje się oszukany. W takich sytuacjach nie ma czasu na manualną edycję. Im szybciej błąd zostanie poprawiony tym lepiej dla nas i naszych potencjalnych klientów.

Kolejnym bardzo fajnym rozwiązaniem jest archiwum aukcji. Na Allegro aukcje znikają z systemu po pewnym czasie i gdy chcemy sprzedać po raz kolejny ten sam produkt to musimy przygotowywać cały opis na nowo. Tutaj zaś w archiwum mogę trzymać aukcję bez ograniczeń. Mogę je również podzielić na katalogi, co jeszcze bardziej ułatwia ich odnalezienie w przyszłości. Oczywiście wraz z aukcjami przechowywane są zdjęcia. Nie trzeba będzie już szukać po dysku czy kartach pamięci zdjęć produktu sprzedanego rok temu. Dodatkowo możemy wszystkie aukcje wyeksportować do pliku XML i w ten sposób zapisać całe archiwum u siebie na komputerze. W tym przypadku jednak o zdjęcia musimy martwić się sami. Plik nie zawiera ich w sobie.

Jeszcze jedną istotną funkcją jest możliwość przeniesienia aukcji z jednego konta na drugie. Wymaga to od nas wykonania kilku czynności, które są opisane w instrukcji. Najpierw importujemy aukcje na swoje konto, później kopiujemy je na nowe konto. Na nim musimy dla wszystkich aukcji ustawić nowe warunku zwrotów, reklamacji, gwarancji oraz cenniki. Można to zrobić przy użyciu masowej edycji na wszystkich aukcjach. Na koniec pozostaje wystawienie wszystkich aukcji – jednym kliknięciem.

zarządzanie sprzedażą na Allegro

Obsługa zamówień

Chyba największą zaletą tego systemu jest to, że zamówienia z kilku kont znajdziemy w jednym miejscu. Zamówienia są domyślnie pogrupowane np. “Nowe”, “Do zapłaty”,”Do wysyłki”. Można utworzyć nowe grupy według własnego uznania. Stare zakończone zamówienia najlepiej przenosić do Archiwum, w którym będą tak długo jak będziemy tego chcieli. Zamówienia nie znikną same z siebie po pewnym czasie. Każde zamówienie możemy również oznaczyć wybranym kolorem.

W programie znajduje się zbiór gotowych wiadomości e-mail oraz SMS. Możemy tworzyć własne lub zmienić treść tych istniejących. Podziękowanie za zakup wyślemy jednym kliknięciem. Program sam w treści uzupełni np. nazwę kupionego przedmiotu. Możemy wysłać przypomnienie o braku wpłaty, o niedopłacie, nadpłacie itd.

Zamówienia można edytować, dodawać do nich informacje o płatności i wysyłce bądź dowolne inne notatki.

Bardzo ciekawą funkcją jest podgląd zamówienia dla klienta. Na specjalnej stronie klient może na bieżącą sprawdzić na jakim etapie jest jego zamówienie.

Więcej na ten temat przeczytasz na stronie programu:

Obsługa zamówień z Allegro

Generato Manager ma znacznie więcej możliwości. Za dużo tego na jeden wpis na blogu. Nie będę pisał tutaj instrukcji obsługi 🙂 Zachęcam do założenia konta i testowania samemu bezpłatnie przez 30 dni.

Wspomniane narzędzie do zarządzania aukcjami i sprzedażą dostępne jest na stronie:

https://generato.pl/